Aktuel udstilling

Aktuel udstilling:

Bjørn Nørgaard - Grafiske værker

24. februar til 25. marts 2018

Der er fernisering lørdag den 24. februar, kl. 13-16. Udstillingen bliver åbnet af forhenværende borgmester Henning Jensen. Åbningstaler og lodtrækning kl. 13.30.

Sammenslutningen af Danske Kunstforeninger har i mange år ønsket at vise en udstilling med værker af Bjørn Nørgaard. Det er nu lykkedes med denne vandreudstilling, der omfatter 28 værker gennem 20 år (1995-2015).

Bjørn Nørgaard er en af de bedst kendte danske kunstnere og har arbejdet på mange fronter: skulptur, maleri, installation, arkitektur, happenings, aktioner, tegneserier, kollektive film, tidsskrifter, bøger, demonstrationer, plakater, kammeropera, trykkevirksdomhed og altså også grafik. Hans værk spænder vidt fra den berømte hesteofring og store skulpturer til dronningens gobeliner på Christiansborg.

Bjørn Nørgaard er kendt fra bybilledet i Næstved. På Axeltorv foran Sydbank står hans skulptur af et fabeldyr i granit, Talbrücke Tiefland, og i den modsatte ende af Axeltorv står skulpturen, hvor Bjørn Nørgaard har legemliggjort den gamle myte om Slattenpatten og hendes døtre.

Næstved Kunstforening - Sct. Peders Kirkeplads 14 C - 4700 Næstved - tlf. 52 39 79 60 - Webmaster Ellen Olsen - Opdateret d. 18.2.2018