Andre arrangementer i Kunstforeningen

Et kunstsamarbejde for børn

Elever på 3. klassetrin på Susåskolen afd. Glumsø, billedkunstneren Søren Martinsen og Næstved Kunstforening arbejder sammen i et kulturprojekt: "Fællesskabt" - Kultur i skolen.

Med udgangspunkt i den nuværende udstilling i Næstved Kunstforening med Bjørn Nørgaard er eleverne godt guidet af Søren Martinsen blevet inspireret til selv at arbejde med billeder, inspireret både af billederne på væggen og de spændende myter, der ligger til grund for nogle af Bjørn Nørgaards billeder. Der bliver arbejdet i Næstved Kunstforenings lokaler og efterfølgende på skolen.

Farver, former og tryk - det hele skal prøves, og i gruppesamarbejde bliver billederne til. Søren Martinsen er den kunstneriske vejleder, som med råd og vejledning hjælper eleverne igennem projektet. Der bliver arbejdet med stort engagement og ildhu - og med farver på både billeder og (til tider) lidt på tøjet.

Billederne skal selvfølgelig udstilles. I Næstved Kunstforening er der fernisering for elevernes billeder onsdag d. 21. marts kl. 16.30.

Til ferniseringen kommer eleverne og deres familier.I forbindelse med ferniseringen serveres kaffe/te og kager samt saft til børnene. Alle er velkomne, og der er gratis entre.

Næstved Kunstforening

Aktuel udstilling
Andre arrangementer
Næstved Kunstforening - Sct. Peders Kirkeplads 14 C - 4700 Næstved - tlf. 52 39 79 60 - Webmaster Ellen Olsen - Opdateret d. 18.3.2018